ΕλλάδαΘέμα

Χωρίς ρεύμα για μισή ώρα το Intercity από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη – Ταλαιπωρία για τους επιβάτες

Ατελείωτα φαίνεται να είναι τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο με την επιβατική αμαξοστοιχία από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη χθες το απόγευμα να συναντά προβλήματα λίγο πριν τη Λάρισα.

«Ξαφνικά λίγο έξω από τη Λάρισα το τρένο σταμάτησε. Είχε πέσει το ρεύμα, έσβησαν τα φώτα και δεν ξέραμε τι γινόταν. Όπως ρώτησα και το πλήρωμα, είπαν ότι ήταν πρόβλημα ηλεκτροδότησης και περιμέναμε πάνω από 30 λεπτά», δήλωσε στο MEGA ο κος Μήνας, επιβάτης της συγκεκριμένης αμαξοστοιχίας.

Σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι επιβάτες, υπήρξε πρόβλημα στο ηλεκτροδοτικό δίκτυο του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί για τουλάχιστον 30 λεπτά η αμαξοστοιχία.

«Δεν μάθαμε ακριβώς τι έγινε. Μας είπαν ότι το πρόβλημα ήταν στο δίκτυο του ΟΣΕ και το πλήρωμα το ίδιο ήταν αρκετά ανήσυχο. Θα ανοίξουν οι πόρτες πουθενά και θα κατέβουμε, θα έρθει λεωφορείο να μας πάρει να μας πάνε Λάρισα και από εκεί Θεσσαλονίκη; Δεν υπήρχε σχέδιο για το τι θα κάνουμε», συμπλήρωσε ο επιβάτης.

Η ταλαιπωρία ήταν μεγάλη για τους επιβάτες, οι οποίοι δεν γνώριζαν εάν θα αποκατασταθεί το πρόβλημα, ενώ έφτασαν με καθυστέρηση στον προορισμό τους.

Σε κλίμα οδύνης το μνημόσυνο για τα θύματα του δυστυχήματος

Σε βαρύ κλίμα τελέστηκε το μεσημέρι της Κυριακής μνημόσυνο των 57 θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Την επιμνημόσυνη δέηση τέλεσε ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου στον τόπο της τραγωδίας. Το «παρών» έδωσαν συγγενείς και φίλοι των θυμάτων, κρατώντας μαύρα μπαλόνια.

Σημειώνεται ότι μετά το μνημόσυνο παρουσιάστηκε ο Σύλλογος Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών, ενώ πολλοί ξέσπασαν για όσα θα έπρεπε να είχαν γίνει και δεν έγιναν, σύμφωνα με το larissanet.gr.

Τα πρώτα ευρήματα των πραγματογνωμόνων

Τις πρώτες εκτιμήσεις για τη σιδηροδρομική τραγωδία παρουσίασαν πριν λίγες ημέρες, σε συνέντευξη Τύπου, οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων του μοιραίου Intercity που αναζητούν απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος.

Oι πραγματογνώμονες παρουσίασαν κάποια πάρα πολύ σημαντικά πρώτα ευρήματα, που αφορούν σε παραλείψεις στις ραδιοεπικοινωνίες, στα συστήματα ασφαλείας, στις επικοινωνίες μεταξύ συρμών και σταθμών και στην προβληματική, όπως ανέφεραν, κουλτούρα εν γένει του σιδηροδρόμου.

Ερωτήματα για την έκρηξη – Καμία νομοθεσία για την πυρασφάλεια

Συγκεκριμένα τα πρώτα ευρήματα των πραγματογνωμόνων είναι:

Αποτελεί μυστήριο για την ώρα η αιτία του μανιταριού το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και της φωτιάς που έκαιγε περίπου 20 με 25 λεπτά αργότερα και παραδόξως δεν έκαψε, στον βαθμό που όλοι θα ανέμεναν τις τρεις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, δύο από την εμπορευματική και μία από την επιβατική.

Υπάρχουν προβλήματα στις ραδιοεπικοινωνίες -στο μοναδικό μέτρο ασφαλείας στον σιδηρόδρομο τη στιγμή που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση – και η επικοινωνία γίνεται μόνο με ασυρμάτους, συσκευές που δεν έχουν μεγάλη εμβέλεια από τη στιγμή που παρεμβάλλονται βουνά.

Το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R, που θα έλυνε το πρόβλημα, υπήρχε στο τρένο το επιβατικό, αλλά για κάποιο λόγο δεν λειτούργησε. Αυτό διερευνάται από την δικαιοσύνη.

Διαπιστώθηκαν ελλείψεις στην πυρασφάλεια, ελλείψεις και νομοθεσίας και στην πιστοποίηση και εκπαίδευση των σταθμαρχών.

Οι εμπειρογνώμονες υποστήριξαν ότι δεν τηρούνται καν οι τυποποιημένοι κανόνες ασφαλείας.

Πηγή: GRTimes.gr

Δείτε ακόμη:
Τρόμος σε σχολική εκδρομή: Φωτιά σε λεωφορείο με μαθητές από τη Θεσσαλονίκη

Google News icon Ακολουθήστε το DELTA PRESS στο Google News και ενημερωθείτε για όλα όσα συμβαίνουν στη Δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.