Απολογισμός Γιουτίκα για το 2024: Τα οδικά έργα, τα αντιπλημμυρικά και η δρομολόγηση του δυτικού προαστιακού
Τον απολογισμό του για το 2024 παρουσίασε ο αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, κατά τη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου της Πέμπτης 30/1.
Ο κ. Γιουτίκας αναφέρθηκε εκτενώς στον απολογισμό του έργου κατά τους εννέα μήνες που βρίσκεται στην κεφαλή της αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης, αλλά και στους προηγούμενους τρεις μήνες κατά τους οποίους ηγείτο της αντιπεριφέρειας Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος.
Αναλυτικά όσα ανέφερε ο κ. Γιουτίκας στον απολογισμό του:
Από την ανάληψη των καθηκόντων μου ως Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Απρίλιο, η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, σχεδιάζει και οργανώνει τις ενέργειες, τις δράσεις, τις παρεμβάσεις και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει, έχοντας τρεις κεντρικές κατευθύνσεις.
- Την υλοποίηση έργων που κάνουν την καθημερινότητα καλύτερη, πιο εύκολη πιο ανθρώπινη. Είναι το πρώτο που έχουν ανάγκη και που ζητούν οι πολίτες.
- Την προώθηση έργων μεγάλης κλίμακας με αναπτυξιακό πρόσημο που δημιουργούν τη σύγχρονη δυναμική, ελκυστική, εξωστρεφή, πράσινη φυσιογνωμία της Μ.Ε. Θεσσαλονίκης και έργων υπερτοπικής σημασίας, που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα των δήμων και βελτιώνουν τις συνθήκες ζωής σε κάθε περιοχή.
- Την αξιοποίηση ίδιων πόρων και χρηματοδοτικών εργαλείων για την υποστήριξη δράσεων φορέων της πόλης, που είναι προς το δημόσιο συμφέρον.
Στους εννέα μήνες που ακολούθησαν από την ανάληψη των καθηκόντων μου, το έργο που συντελέστηκε είναι πολυεπίπεδο και ορατό σε όλο το εύρος του νομού Θεσσαλονίκης, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία του.
ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ
Έχοντας προηγουμένως συναντηθεί και με τους 14 Δημάρχους στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, επικεντρωθήκαμε καταρχήν στην απόδοση άμεσων και αποτελεσματικών απαντήσεων σε χρόνια προβλήματα, ανάγκες και προτεραιότητες που οι ίδιοι μας υπέδειξαν. Στο πλαίσιο αυτό:
-Ολοκληρώσαμε την ανακατασκευή της κεντρικής οδικής αρτηρίας που συνδέει την Περαία με τη Ν. Μηχανιώνα, το πιο νευραλγικό τμήμα της 27ης Επαρχιακής οδού «Θεσσαλονίκης – Ν. Μηχανιώνας» που διέρχεται μέσα από πέντε οικισμούς του Δήμου Θερμαϊκού και δέχεται υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Παραδώσαμε μάλιστα το δρόμο σε κυκλοφορία, πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
-Μετά από εκτεταμένες εργασίες αποκατάστασης και ασφαλτόστρωσης, παραδώσαμε αναβαθμισμένα σε κυκλοφορία, καίρια τμήματα των οδικών δικτύων στους Δήμους με τη μεγάλη επισκεψιμότητα ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο, Θερμαϊκού και Θέρμης. Πρόκειται για οδικές αρτηρίες που είτε διέρχονται μέσα από οικισμούς, είτε συνδέουν οικισμούς με την παραλία, είτε συνδέουν τους δύο δήμους, στην Επανομή, τη Μηχανιώνα (Δήμος Θερμαϊκού), το Ρύσιο, τον Τρίλοφο, τους Ταγαράδες το Πλαγιάρι (Δήμος Θέρμης), καθώς και το τμήμα του οδικού δικτύου από το Μηδέν (Πράσινα Φανάρια) έως και το Ρύσιο.
-Αντίστοιχα, ολοκληρώσαμε τεχνικά έργα στο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τις μεταφορές στη ΒΙΠΕ – Θ, τις εταιρίες Logistics στην ευρύτερη περιοχή και τις μετακινήσεις των κατοίκων στους Δ. Δέλτα και Χαλκηδόνος. Αποκαταστήσαμε την ασφαλή και άνετη κίνηση των οχημάτων σε σημεία με επικίνδυνες και απότομες στροφές, στο επαρχιακό δίκτυο των δύο δήμων (Σίνδος, Χαλάστρα, Βραχιά, Άδενδρο), καθώς και στο οδικό δίκτυο του Δήμου Χαλκηδόνος, που εξυπηρετεί μεταξύ άλλων, τα εκκοκκιστήρια και τα ξηραντήρια ρυζιού στην περιοχή.
-Με ανασχεδιασμό της κυκλοφορίας και τα τεχνικά έργα που κάναμε στην στη θέση ΑΡΤΟΖΑ, ένα σημείο «καρμανιόλα» μεταξύτης Εθνική Οδού Θεσσαλονίκης – Σερρών και της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Καβάλας, αποκαταστήσαμε την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων. Δίνοντας αξιόπιστη λύση με υψηλά στάνταρντς οδικής ασφάλειας στην κίνηση των οδηγών προς Θεσσαλονίκη, Λαγκαδά, την Εγνατία Οδό και τους οικισμούς της ευρύτερης περιοχής της Μυγδονίας.
-Με ασφαλτικά έργα στην είσοδο του Λαγκαδά (φανάρι Κανελλόπουλου), αναβαθμίσαμε την οδό και αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα με τα πλημμυρικά φαινόμενα σε περίπτωση ισχυρών βροχοπτώσεων, στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου.
-Παραδώσαμε σε κυκλοφορία, με σύγχρονες προδιαγραφές, τον επαρχιακό δρόμο που συνδέει το Ωραιόκαστρο με το Μελισσοχώρι, τους οικισμούς της Μυγδονίας και την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Κιλκίς.
-Στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Κιλκίς, ολοκληρώσαμε πολύ σημαντικές παρεμβάσεις σε ένα από τα πιο «δύσκολα» σημεία της από το ύψος των Διαβατών (ισόπεδος κόμβος με ε.ο. Θεσσαλονίκης – Έδεσσας) έως τα όρια με το νομό Κιλκίς. Σε μήκος 20 χιλιομέτρων, έγιναν εργασίες αναχαίτισης πτώσης βράχων, ασφαλτοστρώσεις, καθαρισμός της παρόδιας βλάστησης, τοποθέτηση στηθαίων και διαγραμμίσεις.
Συνολικά, οι επεμβάσεις μας μόνο για τη στοιχειώδη συντήρηση του οδικού δικτύου στα όρια του νομού Θεσσαλονίκης άγγιξαν τις 390, από τα τέλη της Άνοιξης έως τις αρχές του φθινοπώρου.
Μπορεί αρκετά από αυτά τα έργα να θεωρούνται αυτονόητα, ωστόσο, σε τέτοια κλίμακα και με τέτοιο εύρος, δεν είχαν γίνει επί αρκετά χρόνια.
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ
Κι είναι πολύ σημαντικό ότι πετύχαμε να ολοκληρώσουμε ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα οδικών έργων, μέσα σε λίγους μήνες, αξιοποιώντας το δικό μας εργοτάξιο, της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Έργων της ΜΕΘ. Αναμορφώνοντας τη λειτουργία του με διαρκή εκσυγχρονισμό του στόλου των μηχανημάτων.
-Με τα δικά μας μηχανήματα και τους δικούς μας εργαζόμενους ενισχύσαμε τις προσπάθειες των Δήμων Δέλτα, Λαγκαδά και Θερμαϊκού για τον καθαρισμό της παρόδιας βλάστησης, σε δεκάδες χιλιόμετρα του επαρχιακού οδικού δικτύου.
-Τα συνεργεία του Εργοταξίου της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης, με χωματουργικές εργασίες, εργασίες καθαρισμού, κοπής χόρτων και διαγραμμίσεις, βελτίωσαν την ορατότητα και ενίσχυσαν την ασφάλεια σε γνωστά επικίνδυνα σημεία του επαρχιακού δικτύου. Κύμινα, Ασκός, εκβολές Λουδία, Αγία Μαρίνα, Βαγιοχώρι, Στροφή Ανατολικού, Μεσημέρι, Βρασνά, Ασπροβάλτα, Στροφή Χαλάστρας, Ανάχωμα Αξιού, Μελλισουργός, Προφήτης, Μικροκώμη, Σταυρός, είναι μερικά μόνο από τα 20 και πλέον σημεία, των παρεμβάσεων μας. Συνολικά, το Εργοτάξιο της Αντιπεριφέρειας ολοκλήρωσε την προηγούμενη χρονιά, εργασίες διαγράμμισης σε 105 χλμ. του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου και εργασίες κοπής παρόδιας βλάστησης σε 20 χλμ. του δικτύου.
-Προχωρήσαμε σε εκβάθυνση της τεχνητής λίμνης του Κ. Σχολαρίου, που το καλοκαίρι…εξατμίστηκε και εξαφανίστηκε από το χάρτη. Με την εκβάθυνση, ενισχύσαμε τη δυναμικότητα της σε υδάτινα αποθέματα κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Ξαναδώσαμε ζωή στη λίμνη που αποτελεί το βασικό τροφοδότη των αγροτικών καλλιεργειών στην ευρύτερη περιοχή, ανάσα στην τοπική οικονομία, θωρακίσαμε τον θαυμάσιο υγροβιότοπο που δημιουργήθηκε γύρω από τη λίμνη του Κ. Σχολαρίου με το πέρασμα των χρόνων.
Θέλω δημόσια να ευχαριστήσω τους μηχανικούς και όλο το προσωπικό του Εργοταξίου, που εργάστηκαν εντατικά και φιλότιμα, ακόμη και κάτω από τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες του περυσινού καλοκαιριού με τις παρατεταμένες υψηλές θερμοκρασίες, για την ολοκλήρωση και την παράδοση στην κυκλοφορία ενός τόσο διευρυμένου προγράμματος οδικών έργων.
-Τώρα, συνεργεία του Εργοταξίου της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης, εργάζονται για τη διαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των 400 θέσεων που δημιουργεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης, στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, δίπλα στον τερματικό σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης.
ΝΕΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ
Το 2024, ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες και υπογράψαμε συμβάσεις για έργα που ξεκινούν το επόμενο διάστημα. Όπως:
-To εκτεταμένο τεχνικό και αισθητικό λίφτινγκ, μιας από τις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες της Δυτικής Θεσσαλονίκης, την οδό Λαγκαδά, από το ύψος του πρώην στρατοπέδου Π. Μελά έως τον ανισόπεδο κόμβο Ωραιοκάστρου. Παράλληλα με τις ασφαλτοστρώσεις και τις τεχνικές ανακατασκευές που είναι απαραίτητες, προχωρούμε και στην αισθητική αναβάθμιση τόσο της οδού Λαγκαδά, όσο και των κάθετων οδικών αξόνων προς αυτήν.
-Eκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης, ανακατασκευής και συντήρησης κατά μήκος των 80 χιλιομέτρων της παλαιάς ε.ο. Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από το ύψος του Δερβενίου έως τα όρια με τον νομό Καβάλας (Δερβένι – Βασιλούδι – Γερακαρού – Απολλωνία – Ασπροβάλτα – όρια νομού Καβάλας). Πρόκειται για μια καίριας σημασίας παρέμβαση στο οδικό δίκτυο εντός των ορίων του νομού Θεσσαλονίκης, καθώς η παλαιά ε.ο. Θεσσαλονίκης – Καβάλας, δέχεται καθημερινά υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα, διεθνείς μεταφορές προϊόντων και αγαθών, εκατοντάδες επιχειρήσεις, χιλιάδες διερχόμενους, κατοίκους των δήμων Ωραιοκάστρου, Λαγκαδά και Βόλβης, επισκέπτες και τουρίστες. Στο πλαίσιο των προβλεπόμενων εργασιών περιλαμβάνονται ασφαλτοστρώσεις:
*Στην κατηφόρα του Δερβενίου από το ύψος της παλαιάς γέφυρας έως τα Λαγυνά
*Στην ευρύτερη περιοχή πέριξ του σηματοδότη προς Λαγυνά
*Στη διασταύρωση Καβαλαρίου
*Σε μήκος 3 χιλιομέτρων από το ύψος του Περιστερώνα έως τα Λουτρά Ν. Απολλωνίας
*Στο ύψος του Μοδίου (περιοχή φυτωρίων)
*Στην ευρύτερη περιοχή των οικισμών Βασιλουδίου, Αγίου Βασιλείου και Στίβου, προκειμένου για την αποτροπή της μεταφοράς φερτών υλικών εξαιτίας των βροχοπτώσεων στο οδόστρωμα της παλαιάς ε.ο. Θεσσαλονίκης – Καβάλας. Επιπλέον, προβλέπονται παρεμβάσεις στις γέφυρες Απολλωνίας, Μοδίου, Ρεντίνας, τοποθετήσεις στηθαίων ασφαλείας, νέες διαγραμμίσεις, καθώς και κοπή χόρτων και κλαδιών στις δύο άκρες της οδού.
ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
-Ενισχύσαμε τον φωτισμό (εγκαταστάσεις χαμηλού φωτισμού) στην κεντρική νησίδα της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Μηχανιώνας, στο ύψος του αεροδρομίου «Μακεδονία».
-Το επόμενο διάστημα ξεκινούν οι εργασίες αναβάθμισης του ηλεκτροφωτισμού στον επαρχιακό δρόμο που συνδέει το Ωραιόκαστρο με το Μελισσοχώρι, με την εγκατάσταση δικτύου σύγχρονων φωτοβολταϊκών συστημάτων.
ΕΡΓΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΘΩΡΑΚΙΣΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
-Η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, με ίδια μέσα και πριν την έλευση του χειμώνα, ολοκλήρωσε έργα καθαρισμού και αντιπλημμυρικής προστασίας στο ρέμα της Ν. Απολλωνίας, ένα από τα μεγαλύτερα ρέματα στο νομό.
-Ολοκληρώθηκαν αντιπλημμυρικά έργα στην επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης – Ασβεστοχωρίου – Χορτιάτη, που αφορούν και στο τμήμα της οδού που διέρχεται από το νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου».
-Σε εξέλιξη είναι οι συντηρήσεις υφιστάμενων αντιπλημμυρικών έργων (Αγ. Χριστοφόρου – Αρέθουσας – Κολχικού – Σχολαρίου Λαγκαδά – Φιλαδελφείου – Διώρυγας Ενωτικής Τάφρου).
-Σε εξέλιξη είναι και η αποκατάσταση των αναβαθμών στο χείμαρρο Σχολαρίου.
-Ολοκληρώθηκαν οι τεχνικές επεμβάσεις για την αντιμετώπιση των διαβρώσεων στο χείμαρρο στην είσοδο του οικισμού της Λευκούδας.
-Είναι σε εξέλιξη εργασίες αποκατάστασης της κοινοτικής οδού Βασιλουδίου – Αρδαμερίου (βόρειος χείμαρρος Αρδαμερίου).
-Συνεχίζονται εργασίες για τη βελτίωση τω ροών στις κοίτες του Μεγάλου Ρέματος Ν. Απολλωνίας (Μεσοπόταμος) και στην περιφερειακή τάφρο Ζαγκλιβερίου.
-Ξεκίνησαν εργασίες στην επαρχιακή οδό Σταυρού – όρια Ν. Χαλκιδικής.(Θωράκιση οδοστρώματος – αποχέτευση ομβρίων υδάτων).
-Χρηματοδοτούμε μέσω προγραμματικής σύμβασης με το Δήμο Χαλκηδόνος, αντιπλημμυρικά έργα που υλοποιεί ο Δήμος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ»
Απέναντι στην ευρύτερη ανάγκη διαμόρφωσης μια νέας αστικής φυσιογνωμίας στη Μητροπολιτική Περιοχή της Θεσσαλονίκης, πιο ανθρώπινης, πιο φιλικής, πιο πράσινης, που προφανώς επηρεάζεται και από τις αλλαγές που φέρνει η Κλιματική Κρίση, απαντούμε μετο πρόγραμμα «Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη».
Έναολοκληρωμένο πρόγραμμα αστικής ανάπτυξης που αξιοποιώντας πόρους του ΕΣΠΑ υποστηρίζει τα σχέδια των Δήμων για αστικές αναπλάσεις.
Στη νέα προγραμματική περίοδο, 2021 – 2027, διπλασιάσαμε τον προϋπολογισμό, που είναι πλέον 210 εκ. ευρώ, επεκτείναμε τον αριθμό των ωφελούμενων Δήμων σε 12 και τους έχουμε καλέσει να κινηθούν με ταχύτητα, για να εντάξουν ένα τουλάχιστον εμβληματικό έργο, στο πρόγραμμα Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη. Στόχος είναι να προωθήσουμε παρεμβάσεις που θα αναβαθμίσουν δραστικά το αστικό περιβάλλον και η αποδοτικότητα τους στους πολίτες θα είναι πολλαπλά διακριτή.
ΔΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ
Η πλήρης ανάπτυξη και λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης, πολύ σύντομα μπαίνει στις ράγες της υλοποίησης, χάρη στην παρέμβαση μας στο αρμόδιο Υπουργείο για την προτεραιοποίηση του έργου και την επιτάχυνση των διαδικασιών.
Ο Δυτικός Προαστιακός συμπληρώνει το δίκτυο συγκοινωνιών, παρέχοντας το μοναδικό πλεονέκτημα της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης από το αεροδρόμιο έως το Δήμο Χαλκηδόνος, με συνδυασμένα μέσα μαζικής μεταφοράς. Θα εξυπηρετήσει χιλιάδες κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης, φοιτητές και εργαζόμενους στο ΔΙΠΑΕ, εργαζόμενους στη ΒΙΠΕΘ και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Είναι ένα έργο με ευρεία κοινή ωφέλεια κι ένας ισχυρός μοχλός ανάπτυξης.
Οι επανειλημμένες συναντήσεις στο γραφείο μου παρουσία εκπροσώπων φορέων με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έθεσαν το Δυτικό Προαστιακό σε προτεραιότητα υλοποίησης με δημόσιες δεσμεύσεις για ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός του 2025 και ορίζοντα υλοποίησης του έργου έως το 2028.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΛΑΓΚΑΔΑ
Εξασφαλίσαμε την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του νεοϊδρυθέντος Περιφερειακού Πρωτοδικείου Λαγκαδά (πρώην Ειρηνοδικείου). Οι πλήρως ανακαινισμένες αίθουσες των ακροατηρίων, τα γραφεία των δικαστών και των υπαλλήλων, παραδόθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, επιτρέποντας την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών και την ομαλή άσκηση του δικαστικού λειτουργήματος.
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
-Η διάθεση των δωρεάν καρτών απεριορίστων διαδρομών για τις μετακινήσεις μαθητών γυμνασίων και λυκείων στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης έχει ξεπεράσει τον αρχικά προβλεπόμενο αριθμό των 2.200, φτάνοντας τις 3.000 έως τώρα. Στηρίζουμε τους μαθητές και τις οικογένειες τους, συμβάλλουμε στον περιορισμό της δαπάνης του οικογενειακού προϋπολογισμού για μετακινήσεις, περιορίζουμε την ταλαιπωρία μαθητών, γονέων και κηδεμόνων, ενισχύουμε το βαθμό ασφάλειας των μαθητών στις μετακινήσεις τους.
-Μεταφέρουμε με ασφάλεια 15.700 μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.
-Αντιμετωπίσαμε με ταχύτητα την ανάγκη μεταφοράς μαθητών ΑΜΕΑ που είχαν μείνει εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, λόγω αδυναμιών του ισχύοντος νομικού πλαισίου. Με χρηματοδότηση από τον Προϋπολογισμό 2024 της ΠΚΜ, εξασφαλίσαμε τη μεταφορά της συντριπτικής πλειοψηφίας των 1.287 μαθητών ΑΜΕΑ στις σχολικές τους μονάδες, με ειδικά διαμορφωμένα μικρά λεωφορεία.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ
Αξιοποιώντας τους πόρους του Αναπτυξιακού Προγράμματος της Π.Κ.Μ., στηρίζουμε τη βελτίωση των συνθηκών νοσηλείας των ασθενών και τη διευκόλυνση του έργου των γιατρών και του νοσηλευτικού προσωπικού, στα νοσηλευτικά ιδρύματα της Θεσσαλονίκης.
- Χρηματοδοτούμε την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για την αποφασιστική αναβάθμιση του Ιατρείου Πόνου και της Πανεπιστημιακής Παιδιατρικής Κλινικής στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.
- Αναβαθμίζουμε τον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό της Β’ Μονάδας Εντατικής Θεραπείας και του τμήματος Ω.Ρ.Λ. στο Γενικό Νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου». Χρηματοδοτούμε την ανακαίνιση της Ορθοπαιδικής Κλινικής του Α.Π.Θ. στο ίδιο νοσοκομείο.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΟΥ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2024 ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ
-Βάλαμε στην τελική ευθεία τη συγκρότηση τουΠεριβαλλοντικού Παρατηρητηρίου της ΠΚΜ προκειμένου για τον έλεγχο σε 24ωρη βάση, των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, στους υδάτινους πόρους και την ατμόσφαιρα. Και ξεκίνησε η τοποθέτηση μετεωρολογικών σταθμών και εκατοντάδων ψηφιακών αισθητήρων, σε όλη τη Θεσσαλονίκη και την Κ. Μακεδονία, που θα μας εξασφαλίσουν την ψηφιακή και γεωχωρική απεικόνιση και παρακολούθηση των μεταβολών σε συνεχή βάση. Συγκεκριμένα τοποθετούνται:
-26 μετεωρολογικoί σταθμοί σε δημόσια κτίρια και πάρκα,
-20 τηλεμετρικά συστήματα καταγραφής των μεταβολών της στάθμης των υδάτων σε γέφυρες, πάνω από ποταμούς ή χειμάρρους,
-5 παλιρροιογράφοι σε λιμενοβραχίονες,
-70 συστήματα επιτήρησης σε φρεάτια όμβριων υδάτων και σε υποδομές διευθέτησης υδατικών όγκων,
-5 τηλεμετρικά συστήματα της ποιότητας των υδάτων ακόμη και σε αποδέκτες εξόδων βιολογικών καθαρισμών.
Το Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο είναι μια πολύτιμη εργαλειοθήκη που μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε στοχευμένες πολιτικές ανθεκτικότητας, στη βάση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και των ιδιαίτερων αναγκών κάθε περιοχής.
ΔΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ
-Ολοκληρώθηκε η πρώτη και πιο δύσκολη φάση του καθαρισμού, της απορρύπανσης και της εξυγίανσης του δυτικού παράκτιου μετώπου. Στα τέλη Φεβρουαρίου, με την κατεδάφιση των παλιών βυρσοδεψείων, απομακρύναμε και τις τελευταίες εστίες μόλυνσης και ρύπανσης που υπήρχαν στο δυτικό παράκτιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης.
-Στο πλαίσιο προώθησης του επόμενου κρίσιμου σταδίου της ανάπλασης και ανάδειξης του δυτικού παράκτιου μετώπου, φέραμε σε φάση ωρίμανσης τη μελέτη για την επέκταση του Κόκκινου Δρόμου, σε μήκος τριών χιλιομέτρων, στη Λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΈΡΕΥΝΑΣ
Απέδωσαν οι επίμονες προσπάθειες μας, στις χρονοβόρες διαδικασίες για την πιστοποίηση του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικών Ελέγχων και Έρευνας της ΠΚΜ. Το Εργαστήριο που σε συνεργασία με το ΑΠΘ, λειτουργεί από το 2022, έλαβε το Πιστοποιητικό Διαπίστευσης από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης. Αυτό σημαίνει ότι περιλαμβάνεται πλέον στον κατάλογο των διαπιστευμένων εργαστηρίων της χώρας και μπορεί να διενεργεί πιστοποιημένες εργαστηριακές αναλύσεις για την ποιότητα των εδαφών και των υδάτινων πόρων.