ΘέμαΠολιτική

Ερώτηση Ευθυμίου για την ανάπτυξη του προαστιακού στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Ερώτηση στη Βουλή, για την ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη, κατέθεσε η βουλευτής Ν.Δ. Α’ Θεσσαλονίκης, Άννα Ευθυμίου.

«Ως βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, γίνομαι δέκτης για το παραπάνω ζήτημα από κατοίκους της δυτικής Θεσσαλονίκης. Εκτιμώ ότι η υλοποίηση ενός αποτελεσματικού δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου προς τη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη γενικότερη αναβάθμιση της περιοχής στη βάση της ισόρροπης ανάπτυξης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η ανάπτυξη του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης θα συμβάλλει όχι μόνο στη βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών, αλλά και στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της περιβαλλοντικής ρύπανσης και στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας» τόνισε η κα. Ευθυμίου.

Όπως αναφέρει η βουλευτής στη σχετική ερώτησή της, η ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών αποτελεί βασικό πυλώνα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την αντιμετώπιση των προβλημάτων κυκλοφορίας στις μεγάλες πόλεις. Η Θεσσαλονίκη, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, αντιμετωπίζει εδώ και δεκαετίες σοβαρά ζητήματα με τη συγκοινωνία και τη μετακίνηση. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ορθώς έχει ήδη προχωρήσει στην υλοποίηση σημαντικών έργων, όπως η επικείμενη λειτουργία της γραμμής 1 του Μετρό και η κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Fly Over) στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό.

Ωστόσο, η αύξηση του πληθυσμού, η αστική διάχυση και οι περιβαλλοντικές πιέσεις απαιτούν επιπλέον βιώσιμες λύσεις μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίζει η κ. Ευθυμίου, η ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, γνωστού ως City Train, προβάλλει ως ζωτική λύση που θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, ειδικά στη Δυτική Θεσσαλονίκη, η οποία παρουσιάζει αυξημένες πληθυσμιακές και αναπτυξιακές προοπτικές.

Το έργο «Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος – City Train» συμφωνήθηκε με Σύμφωνο Συνεργασίας που υπογράφηκε στις 26 Ιουνίου 2014 από εμπλεκόμενους φορείς. Παρόλο που το 2018 η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. προκήρυξε διαγωνισμό για την εκπόνηση μελέτης για το έργο, αυτό δεν προχώρησε. Το 2021, προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός με τίτλο: «Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού ύψους 53,4 εκατ. €, μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Το παρόν έργο στοχεύει στη βελτίωση της κυκλοφορίας και την ενίσχυση των δημοσίων συγκοινωνιών, λειτουργώντας συμπληρωματικά με το Μετρό. Περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή των απαραίτητων υποδομών για νέες σιδηροδρομικές στάσεις σε περιοχές όπως η Σίνδος, το Καλοχώρι, τα Διαβατά, ο Εύοσμος και οι Αμπελόκηποι, και επεκτάσεις προς τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και το Λιμάνι Θεσσαλονίκης.

Συμπληρωματικά, σύμφωνα με όσα αναφέρει η κ. Ευθυμίου, οι μετακινήσεις των κατοίκων στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης θα βελτιωθούν σημαντικά με τη λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, η ίδια επισημαίνει και την ανάγκη για επέκταση της υφιστάμενης χάραξης και προς το Campus του ΔΙ.ΠΑ.Ε. στη Σίνδο, με σκοπό την εξυπηρέτηση των μετακινήσεων των μελών του προς αυτό.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, η βουλευτής ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών:

Σε τι φάση εκτέλεσης βρίσκεται ο παρών διαγωνισμός και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία υλοποίησης του εν λόγω έργου.

Δείτε ακόμη:
Απαγόρευση κυκλοφορίας στο Σέιχ Σου από την Τρίτη 30/7

Google News icon Ακολουθήστε το DELTA PRESS στο Google News και ενημερωθείτε για όλα όσα συμβαίνουν στη Δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.