Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης: «Κλείδωσε» για τις 18/11 η έναρξη των δρομολογίων
Νωρίτερα από ό,τι είχε ανακοινωθεί – και συγκεκριμένα την Τρίτη 18 Νοεμβρίου – θα μπει στις ράγες ο Δυτικός Προαστιακός της Θεσσαλονίκης με προορισμό τη Σίνδο.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του TheOpinion, η ημερομηνία έναρξης των ενισχυμένων δρομολογίων του τρένου που θα συνδέει απευθείας τη Θεσσαλονίκη με τη Σίνδο είναι η Τρίτη 18 Νοεμβρίου, με μία ή δύο μέρες παρέκκλιση σε περίπτωση που εμφανιστεί κάποιο τεχνικό πρόβλημα, το οποίο δεν έχει εμφανιστεί κατά τις έως τώρα δοκιμές. Δεν αποκλείεται μάλιστα να παραστεί σε αυτή τη νέα εποχή του δυτικού προαστιακου και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Οι εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στον σταθμό της Σίνδου, όπου και θα αποβιβάζονται οι επιβάτες από Θεσσαλονίκη, θα ολοκληρωθούν αυτή την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, προκειμένου όλα να είναι έτοιμα, περίπου μια εβδομάδα μετά, στις 18 Νοεμβρίου να υποδεχτούν τα τρένα του προαστιακού. Την ίδια μέρα, θα δρομολογηθούν και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ που θα παραλαμβάνουν φοιτητές, καθηγητές κι εργαζόμενους από τον σταθμό της Σίνδου για να τους μεταφέρουν στο Διεθνές Πανεπιστήμιο, διανύοντας απόσταση περίπου 800 μέτρων.
Διάρκεια και εισιτήριο διαδρομής
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται μάλιστα το αργότερο ανά μισάωρο, με τον σχεδιασμό να θέλει η συχνότητα να είναι ακόμη μεγαλύτερη τις ώρες αιχμής, δηλαδή όταν οι φοιτητές πηγαινοέρχονται για τα μαθήματά τους.
Στόχος είναι η διαδρομή από τη στιγμή που ο επιβάτης θα μπει στο τρένο στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό να φτάνει σε 19 με 21 λεπτά στο ΔΙΠΑΕ.
Το εισιτήριο από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως Σίνδο θα κοστίζει 1 ευρώ και θα είναι μειωμένο – στα 0,80 ευρώ – για τους φοιτητές.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η τροποποίηση της διαδρομής του ήδη υφιστάμενου λεωφορείου 52 που σήμερα εξυπηρετεί τους φοιτητές δεν θα εφαρμοστεί άμεσα. «Πρώτα θα περιμένουμε να “τρέξει” το δρομολόγιο του Προαστιακού, να συνηθίσουν οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι στο ΔΙΠΑΕ στη νέα αυτή δυνατότητα μετακίνησης και στη συνέχεια θα γίνει τροποποίηση της γραμμής 52, που δεν θα διέρχεται πλέον από την Εθνική οδό, καθιστώντας το δρομολόγιο πιο ασφαλές», επιβεβαιώνει στο TheOpinion στενός συνεργάτης του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ο οποίος εξαρχής ανέλαβε να φέρει εις πέρας την επανεκκίνηση του «παγωμένου» μέχρι πρότινος project του Προαστιακού, επισπεύδοντας μάλιστα την έναρξη λειτουργίας του.
Μάλιστα, ενώ αρχικά, τον περασμένο Αύγουστο, είχε ανακοινωθεί ότι η γραμμή του προαστιακού για τη Σίνδο θα ξεκινούσε έως τα τέλη του έτους, ο κ. Κυρανάκης στην τελευταία επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη στις 20 Οκτωβρίου είχε ανακοινώσει ότι η έναρξη των δρομολογίων θα γίνει έως τα τέλη Νοεμβρίου. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες του TheOpinion, τελικά τα τρένα του Προαστιακού θα μπουν στις ράγες στις 18 Νοεμβρίου.
Ο τελικός σχεδιασμός
Στη συνέχεια και έως το Πάσχα του 2026 ο δυτικός προαστιακός της Θεσσαλονίκης θα αναπτυχθεί σύμφωνα με τον σχεδιασμό που θέλει τα τρένα να φτάνουν και ως την περιοχή της Γέφυρας. Όπως δείχνει ο χάρτης, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (ο οποίος θα ανακαινιστεί) το τρένο θα περνά από στάσεις στο δίκτυο της Μενεμένης, στην Επτανήσου, στο Κορδελιό και λίγο μετά θα υπάρχουν δύο κλάδοι: ο ένας προς Σίνδο και ο άλλος προς Διαβατά, Αγχίαλο, Άγιο Αθανάσιο και Γέφυρα.
Στόχος είναι έως τον Μάρτιο του 2026, που θα έχει μπει σε λειτουργία και η επέκταση της γραμμής του μετρό στην Καλαμαριά, ο επιβάτης που θα παίρνει το μετρό από Μίκρα να έχει τη δυνατότητα να φτάνει στη Σίνδο με τρένο, συνδυάζοντας τα δύο μέσα: μετρό και προαστιακό.
Πηγή: Theopinion.gr / Ρεπορτάζ: Ευτυχία Βατάλη

