Την άνοιξη του 2026 ξεκινά η κατασκευή του Δυτικού Προαστιακού – Διασύνδεση με το ΔΙΠΑΕ
Την άνοιξη του 2026 αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του Δυτικού Προαστιακού της Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μετά τη σύσκεψη στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Κώστα Γιουτίκα, παρουσία δημάρχων και εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης από τη δυτική Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, το έργο θα βγει σε διαγωνισμό μέχρι τον Οκτώβριο του 2025. «Προχωράμε τις διαδικασίες για την αδειοδότηση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και το Κτηματολόγιο, αλλά και τις απαλλοτριώσεις ώστε να είμαστε έτοιμοι τον Οκτώβριο. Εφόσον δεν έχουμε προσφυγές και ενστάσεις, μπορούμε να ανακοινώσουμε ότι το έργο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται την άνοιξη του 2026», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός.
Διασύνδεση με το ΔΙΠΑΕ
Μάλιστα, ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει και λεωφορειακή διασύνδεση με το ΔΙΠΑΕ, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν τόσο οι φοιτητές, όσο και οι εργαζόμενοι στην περιοχή της Σίνδου και κατ’ επέκταση η τοπική κοινωνία.
Πέραν των κυρίων Κυρανάκη και Γιουτίκα, στη σύσκεψη εργασίας πήραν μέρος ο πρόεδρος της Hellenic Train, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ο μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβας, ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου, Λευτέρης Αλεξανδρίδης, ο δήμαρχος Χαλκηδόνος, Σταύρος Αναγνωστόπουλος, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας του Δήμου Δέλτα, Δημήτρης Καμανάς, αντιδήμαρχοι των Δήμων Θεσσαλονίκης και Αμπελοκήπων – Μενεμένης, καθώς και ο πρύτανης του ΔΙΠΑΕ, Σταμάτης Αγγελόπουλος.
Οι στάσεις του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης
Ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, εκεί όπου είναι η στάση του μετρό, συμπληρώνοντας το δίκτυο συγκοινωνιών της πόλης, εξυπηρετώντας φοιτητές και εργαζόμενους στο ΔΙΠΑΕ, εργαζόμενους στη ΒΙΠΕΘ και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή.
Μετά το Ν.Σ.Σ. θα κάνει στάσεις σε Μενεμένη, Επτανήσου και Κορδελιό, ενώ ακολούθως θα χωρίζει σε δύο γραμμές, η πρώτη προς Σίνδο και η δεύτερη προς Διαβατά και Αγχίαλο. Στόχος είναι να επεκταθεί ο προαστιακός και προς τον Άγιο Αθανάσιο και τη Γέφυρα, εξυπηρετώντας και τους κατοίκους των δήμων Δέλτα και Χαλκηδόνας.

Γιουτίκας: «Ο υπουργός αντιλήφθηκε την αναγκαιότητα του εργου»
Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ο αν. υπουργός από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του αντιλήφθηκε την σκοπιμότητα και αναγκαιότητα του έργου, το οποίο ξεκινά από εκεί που αρχίζει και το μετρό της Θεσσαλονίκης. Υπάρχει προγραμματισμός για να ανακαινιστεί και ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, ενώ αρχές του 2026 θα έχουμε ανάδοχο με προτεραιότητα τον δυτικό προαστιακό, που θα συνδέσει το κέντρο της πόλης με τα δυτικά».
Μάλιστα, ο κ. Γιουτίκας ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για την απομάκρυνση των βαγονιών που βρίσκονται παρατημένα σε Λαχανόκηπους και Διαβατά.
Αγγελόπουλος: «Μοχλός ανάπτυξης της δυτικής Θεσσαλονίκης»
Στη σημασία του έργου αναφέρθηκε ο πρύτανης του ΔΙΠΑΕ, Σταμάτης Αγγελόπουλος, επισημαίνοντας πως με την ολοκλήρωση της γραμμής του προαστιακού θα απαιτούνται μόλις επτά λεπτά ώστε οι φοιτητές να βρίσκονται στην πύλη του πανεπιστημίου.
«Η γραμμή θα εξυπηρετήσει χιλιάδες φοιτητές, εργαζόμενους, καθηγητές και θα δώσει τη δυνατότητα σε πολλούς φοιτητές να μείνουν στη Σίνδο», ανέφερε μεταξύ άλλων, κάνοντας λόγο για μία λύση βιώσιμη, η οποία «θα δώσει ανάπτυξη στο πανεπιστήμιο, που θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της δυτικής Θεσσαλονίκης».