Σίνδος: Άρχισαν οι εργασίες στον σιδηροδρομικό σταθμό – Το άλλοτε εγκαταλελειμμένο κτίριο μεταμορφώνεται (pics, vid)
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες ανακαίνισης του σιδηροδρομικού σταθμού στη Σίνδο, ενόψει της έναρξης λειτουργίας του δυτικού προαστιακού, ώστε να εξυπηρετούνται οι φοιτητές του ΔΙΠΑΕ και οι εργαζόμενοι της Βιομηχανικής Περιοχής.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
Οι εργασίες ξεκίνησαν στο κτίριο του σιδηροδρομικού σταθμού στη Σίνδο, η εικόνα του οποίου, το προηγούμενο διάστημα, ήταν εικόνα εγκατάλειψης και απαξίωσης. Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες και στο βίντεο της Karfitsa, έχουν ήδη γίνει εργασίες εξωραϊσμού του εξωτερικού του σταθμού, καθώς έχουν καθαριστεί οι φθορές από την υγρασία στις κολώνες και έχει περαστεί αστάρι στα γκράφιτι και στις μουτζούρες. Έχουν ξεκινήσει επίσης εργασίες επισκευής του στεγάστρου.


Θα ακολουθήσει βάψιμο στους εξωτερικούς και στους εσωτερικούς χώρους του σταθμού, θα τοποθετηθούν σημάνσεις και νέα φωτιστικά και θα βαφτεί επίσης η πεζογέφυρα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Karfitsa, ο σταθμός πλέον είναι λειτουργικός 24 ώρες, καθώς πλέον έχει 24ωρη φύλαξη αλλά και μόνιμα σταθμάρχη τοποθετημένο στο σημείο. Παράλληλα τα ασανσέρ έχουν γίνει ξανά λειτουργικά.


Στο σχεδιασμό βρίσκεται και η επανάχρηση της αίθουσας αναμονής, η οποία επί σειρά ετών είχε αφεθεί έρμαιο της εγκατάλειψης και της απαξίωσης, με εκτεταμένες φθορές και μέχρι σήμερα παραμένει κλειστή.


Ο δυτικός προαστιακός θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στα τέλη Νοεμβρίου του 2025, ένα μήνα νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, όπως υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μετά από τη σύσκεψη του συντονιστικού που πραγματοποιήθηκε στο ΥΜΑΘ τη Δευτέρα 20/10. «Νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα που ανακοινώσαμε τον Σεπτέμβριο, δηλαδή όχι τέλος του χρόνου αλλά τέλος του Νοεμβρίου 2025, θα ξεκινήσει ο προαστιακός να εξυπηρετεί αυτή τη γραμμή», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, σημειώνοντας πως ο προαστιακός θα εξυπηρετήσει τους φοιτητές του ΔΙΠΑΕ και τη Βιομηχανική Περιοχή. Την ίδια ώρα πραγματοποιούνται ανακαινίσεις στο ΝΣΣ της Θεσσαλονίκης και στο σταθμό της Σίνδου.
Εργαζόμενοι ΟΣΕ: Να υπάρξει σωστός σχεδιασμός για τα δρομολόγια στη μονή γραμμή
Πηγές του ΟΣΕ αναφέρουν στην Karfitsa ότι όταν τεθεί σε λειτουργία ο δυτικός προαστιακός, θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα και καλός σχεδιασμός ώστε να μη σημειώνεται συμφόρηση στην κυκλοφορία, η οποία θα προκαλεί καθυστερήσεις. Αυτό γιατί η γραμμή της Σίνδου μέχρι τον ΤΧ1 είναι μονή, λόγω εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη στον κόμβο του ΤΧ1, στο πλαίσιο της σύμβασης 717. Σε αυτή τη μονή γραμμή ωστόσο εξυπηρετείται το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σίνδος αλλά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα.
«Η αύξηση και η πυκνότητα των δρομολογίων είναι εφικτή και θεμιτή, αλλά θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα με έναν καλό σχεδιασμό, ώστε να μη σημειώνονται καθυστερήσεις και να είναι ομαλή η κίνηση για να εξυπηρετείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το επιβατικό κοινό», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Πώς θα λειτουργήσει ο δυτικός προαστιακός
Σημειώνεται πως ο δυτικός προαστιακός θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα συνεχίζει προς Μενεμένη, οδό Επτανήσου και Κορδελιό και στη συνέχεια θα αναπτύσσεται σε δύο κλάδους. Ο πρώτος θα καταλήγει στη Σίνδο, σε κοντινή απόσταση από το ΔΙΠΑΕ και τη νότια είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής, με τα δρομολόγια να ξεκινούν τέλη Νοεμβρίου, καλύπτοντας τη διαδρομή σε 12′ λεπτά.
Ο δεύτερος κλάδος θα κατευθύνεται προς Διαβατά, Αγχιάλο, βόρεια είσοδο της ΒΙΠΕ, ενώ θα επεκτείνεται έως Άγιο Αθανάσιο και Γέφυρα. Ο κλάδος αυτός θα δημοπρατηθεί μέχρι τέλος του 2025 και ο ανάδοχος θα προκύψει το 2026, συνδέοντας την πόλη με τον δήμο Χαλκηδόνας.
Πηγή: Karfitsa.gr