Κασσελάκης από Σίνδο: Αιχμή δόρατος η διπλή ανάπλαση της ΔΕΘ (Photostory)
Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας Στέφανος Κασσελάκης βρέθηκε χθες στο Συνεδριακό Κέντρο Σίνδου “Κωνσταν΄τίνος Χ. Θεοφάνης” συνοδευόμενος από βουλευτές και στελέχη του κόμματος του για να μιλήσει για το σχέδιο του για την Θεσσαλονίκη με ιδιαίτερες αναφορές στο κομμάτι της ΔΕΘ, σχετικά με την ανάπλαση και την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ άλλα και με αρκετές αναφορές στο Δήμο Δέλτα, σχετικά με τον “θησαυρό” του Δέλτα Αξιού – Γαλλικού, το ΔΙΠΑΕ και τον ρόλο της περιοχής στην ευρύτερη λειτουργία της πόλης σε πολλά επίπεδα.
Στην εκδήλωση ρόλο συντονιστή είχε η Θεοδώρα Τζάκρη, ενώ παρόντες ήταν και οι βουλευτές Μιχάλης Χουρδάκης της Α’ Θεσσαλονίκης και Κυριακή Μάλαμα Χαλκιδικής, την διοίκηση του Δήμου Δέλτα εκπροσώπησε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σπύρος Σταματάκης. Επίσης παρόντες ήταν ο πρώην υπουργός Γιάννης Μαγκριώτης, ο τέως δήμαρχος Γιάννης Ιωαννίδης, ο αρχηγός της αντιπολίτευσης Ιορδάνης Δημητριάδης, ο αντιδήμαρχος Κωνσταντίνος Βερβίτης, ο εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Χριστόφορος Αϊβαζίδης.
Ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατίας Στέφανος Κασσελάκης έκανε την βασική ομιλία ενώ αρκετοί από τους συμμετέχοντες πήραν τον λόγο στην συνέχεια και ακολούθησε διάλογος που κράτησε αρκετή ώρα.
Ο Στέφανος Κασσελάκης τόνισε συγκεκριμένα τα εξής:
“Αν ονειρευτούμε την Θεσσαλονίκη ως αναπτυξιακή πύλη εισόδου στην Ευρώπη τότε αυτό περνάει οπωσδήποτε κάτω από τις ακόλουθες υποδομές.
ΑΙΧΜΗ ΤΟΥ ΔΟΡΑΤΟΣ Η ΔΙΠΛΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΔΕΘ
1ο ΔΕΘ-Διπλή ανάπλαση Θεσσαλονίκης.
Είναι γνωστή η πρόταση της Διοίκησης της ΔΕΘ, για την παραμονή του εκθεσιακού κέντρου στον ίδιο χώρο και η ανάπτυξη εντός του ιδίου χώρου ξενοδοχείων και εμπορικού κέντρου καθώς και η αναδόμηση των ήδη υφισταμένων χώρων προκειμένου το project αυτό να είναι ελκυστικό σε επενδυτές του real estate. Το project αυτό κατευθύνεται προς ένταξη στα ΣΔΙΤ.
Είμαστε αντίθετοι με το project αυτό. Δεν μπορεί η τελευταία ευκαιρία της Θεσσαλονίκης για ένα Μητροπολιτικό Πάρκο στο κέντρο της που μπορεί να αλλάξει την οικονομία της και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της να χαθεί και ο χώρος της ΔΕΘ να γίνει ένα ακόμα ελκυστικό για ιδιώτες real estate και μάλιστα με συμμετοχή δημόσιων πόρων.
Όμως μετά τις εξελίξεις με το Ταμείο Ανάκαμψης, και την δυνατότητα εξεύρεσης πόρων, έχει αναπτυχθεί μια άλλη, τελείως διαφορετική λογική.
Για μια ΑΛΛΗ ΔΕΘ, στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή των εκθέσεων.
Με ένα σχέδιο που προβλέπει να παραμείνει η διοίκηση της ΔΕΘ στο κέντρο και να μεταφερθεί το «σώμα της» στα Δυτικά. Για τις θεματικές και τις μεγάλες εκθέσεις.
Με παράλληλη μετατροπή της στην πρώτη, μηδενικών ρύπων, έκθεση στην Ελλάδα.
Και να αναπτυχθεί στον σημερινό χώρο της πάρκο πρασίνου, με ήπιες αθλητικές, πολιτιστικές δραστηριότητες, τόσο για να «αναπνεύσει» η πόλη, όσο και για την ύπαρξη διεξόδου για την Πανεπιστημιούπολη.
Ενώ παράλληλα θα ενισχυθούν οι πιο υποβαθμισμένες περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης και θα δημιουργηθούν πολλές θέσεις εργασίας.
Εμείς το ΚΙΝΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ζητήσαμε να γίνει δημοψήφισμα για να αποφασίσουν οι πολίτες ολόκληρης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης ποια ανάπτυξη θέλουν για την περιοχή τους.
Η σημερινή εκδήλωση λοιπόν γίνεται για αυτόν ακριβώς τον λόγο: για να συμβάλλουν όλοι με τις παρεμβάσεις τους σε αυτόν το σημαντικό για το μέλλον της Θεσσαλονίκης διάλογο.
Έρχομαι τώρα στα κατ’ εξοχήν αναπτυξιακά θέματα.
2ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ-ΥΠΟΔΟΜΕΣ
1) ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Α) Επέκταση του Μετρό προς την Δυτική Θεσσαλονίκη: Οι δυτικές συνοικίες της πόλης, που είναι και το πιο πυκνοκατοικημένο κομμάτι της, θα πρέπει να αποκτήσουν πρόσβαση στο μετρό. Άμεσα και κατά προτεραιότητα. Επίσης η πόλη πρέπει να αποκτήσει, πέρα από τα 9,7 χιλιόμετρα του σημερινού δικτύου του μετρό, σύνδεση με το αεροδρόμιο. Σήμερα η Θεσσαλονίκη χάρη στην «επιτυχημένη» διαχείριση αποκλειστικά της ΝΔ κατέχει το προνόμιο να αποτελεί την μοναδική ευρωπαϊκή πόλη που το μετρό δεν συνδέει την πόλη με το αεροδρόμιο.
Β) ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ. Η προαστιακή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών, αλλά και προς το Κιλκίς είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για όλη την Δυτική Θεσσαλονίκη που θα οδηγήσει στη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, με ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα και φιλικό προς το περιβάλλον (με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας αλλά και με τον περιορισμό της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο),η οποία σύνδεση οπωσδήποτε πρέπει να περιλαμβάνει επίσης και
Γ) Σύνδεση του Προαστιακού με την ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΣΙΝΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
Έτσι μόνο θα μπορούν οι κάτοικοι πχ της Έδεσσας, των Γιαννιτσών, του Κιλκίς και όλων των ευρισκόμενων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής περιοχών να εξακολουθούν να ζουν στην Έδεσσα ή στο Κιλκίς και να εργάζονται καθημερινά στην ΒΙΠΕΘ κι αλλού, βάζοντας τέλος στο υδροκέφαλο μεταπολεμικό μοντέλο ανάπτυξης της χώρας μας όπου αναπτύσσονταν μόνο τα μεγάλα αστικά κέντρα και μαράζωνε η ύπαιθρος.
2) Ο ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΓΚΟΝΟΥ ΓΙΩΤΑ ως ένα σύγχρονο logistic center ΚΑΙ Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΥΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ είναι ένα έργο εμβληματικό, το οποίο θα διαδραματίσει ευρύτερο γεωπολιτικό ρόλο, καθώς τοποθετείται σε μια περιοχή με άμεση αναφορά στα Βαλκάνια, που ταυτόχρονα αποτελεί σημαντική πύλη εισόδου εμπορευμάτων προς τις ευρωπαϊκές αγορές. Το γεγονός ότι το έργο αυτό δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί δείχνει και την μεγάλη παθογένεια του πολιτικού συστήματος που δε έχει καταφέρει τόσα χρόνια να αναδείξει σε ένα από τα σημαντικότερα logistic centerς της χώρας και της ευρύτερης περιοχής τον εμπορευματικό σταθμό «Γκόνου Γιώτα» και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, γεγονός που σημαίνει την απώλεια σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας, αλλά και την απώλεια της δυνατότητας για την εγκατάσταση μεγάλων εταιρειών που πέραν των θέσεων εργασίας θα μετέφεραν και σημαντική τεχνογνωσία στην χώρα.
3ον Οδικοί άξονες.
Α) Θέλω να αναφερθώ στο δίκτυο του Αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας οδού, του πιο μεγάλου σύγχρονου δημόσιου έργου στην χώρα μας που κατασκευάστηκε με Κοινοτικούς και εθνικούς πόρους. Ένα έργο συγκοινωνιακό, με γεωστρατηγικό, αναπτυξιακό, κοινωνικό ρόλο και σημαντικά περιβαντολλογικά πλεονεκτήματα. Αυτό το έργο έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτη τυπικά, ο ιδιώτης όμως δεν το έχει παραλάβει ακόμη, γιατί έχει θέσει 4 προϋποθέσεις που δεν έχουν ικανοποιηθεί ακόμη από το δημόσιο και κινδυνεύει να ακυρωθεί στην πράξη από τα πολλά και ακριβά διόδια που συμφώνησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Β) Πρέπει επίσης να προχωρήσουν οι οδικοί άξονες «Θεσσαλονίκης Έδεσσας» και «Εγνατία -Σκυδρα». Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη- Έδεσσα, δηλαδή ο οδικός άξονας από την γέφυρα του Αξιού και μέχρι την Έδεσσα έχει ενταχθεί στα ΣΔΙΤ, ο διαγωνισμός θα γίνει το καλοκαίρι και το καλό σενάριο είναι του χρόνου το Πάσχα να υπάρξει υπογραφή σύμβασης για να αρχίσει η παραχώρηση το καλοκαίρι του 2026 και να ολοκληρωθεί η μελέτη κατασκευή του σε 4 χρόνια.
Το έργο «Εγνατία- Σκύδρα» που ουσιαστικά αποτελεί την σύνδεση της ΠΕ Πέλλας με την ΕΓΝΑΤΙΑ έπρεπε να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτό όμως δεν συνέβη και το έργο επί της ουσίας έχει σταματήσει καθώς οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021-27 του προγράμματος της Περιφέρειας δεν επαρκούν.
4ον Αστικές αναπλάσεις.
Υπάρχει η ανάγκη της διαμόρφωσης ενός ενιαίου παραλιακού μετώπου από το Αγγελοχώρι ως το Καλοχώρι.
Με την εξυγίανση και αποκατάσταση της δυτικής ακτής, την ανάπλαση της παλαιάς παραλίας και την αντιμετώπιση της ρύπανσης στο Θερμαϊκό. Έχουμε ένα θησαυρό: το ΔΕΛΤΑ των ποταμών Γαλλικού- Αξιού- Λουδία και αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι όλη αυτή η περιοχή που προστατεύεται κι από την συνθήκη ΡΑΜΣΑΡ τι πόλο έλξης τουριστών και επισκεπτών μπορεί να αποτελέσει και πως μπορεί να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Δυτικής Θεσσαλονίκης που τόσο ακριβά έχουν πληρώσει το μάρμαρο της άναρχης ανάπτυξης της πόλης της Θεσσαλονίκης, χωρίς καμία ανταπόδοση στις υποδομές τους.
Ένα παράδειγμα θα σας πω μόνο: η ανάπλαση της όχθης του Γαλλικού ποταμού είναι ένα έργο που μπορεί να γίνει σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και μπορεί πράγματι ως ένας πνεύμονας πρασίνου δίπλα στην ΒΙΠΕ και δίπλα στο ΔΙΠΑΕ να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών στα Δυτικά. Δυστυχώς κανένα από αυτά τα project δεν εντάχθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης και πρέπει να αναλογιστούμε όλοι γιατί η Θεσσαλονίκη, η Δυτική Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα απουσιάζουν εκκωφαντικά από την μεγαλύτερη ευκαιρία να αλλάξουμε την χώρα, που είναι το Ταμείο Ανάκαμψης. Υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες της Κυβέρνησης Μητσοτάκη για αυτό και πρέπει να αποδοθούν πολιτικά.
Θεωρούμε ότι τα έργα αυτά πρέπει να προχωρήσουν κατά προτεραιότητα.
Όπως και η αξιοποίηση της μεγάλης έκτασης που καταλαμβάνει το λιμάνι (υπό την διαχείριση του ΟΛΘ) και η αξιοποίηση πρώην στρατοπέδων και βιομηχανικών ακινήτων στην περιοχή.
ΔΕΝΔΡΟΠΟΤΑΜΟΣ: Το ζήτημα της ανάπλασης της περιοχής του Δενδροποτάμου είναι τεράστιο. Η περιοχή από τα Δικαστήρια μέχρι και το Δενδροπόταμο μπορεί να αποτελέσει το CITY, το οικονομικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, στο πρότυπο των σύγχρονων πόλεων της Ευρώπης και της Αμερικής.
5ον Μαρίνα Καλαμαριάς (Αρετσού)
Η Κυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ προχωρεί μια βεβαιωμένη παραχώρηση σε ιδιώτες της Μαρίνας Καλαμαριάς, με την πρόβλεψη για ανάπτυξη ξενοδοχείων και πολυώροφων κατοικιών.
Ο Δήμος Καλαμαριάς έχει εκφράσει σοβαρές ενστάσεις κυρίως για τους όρους της αυξημένης δόμησης στην περιοχή και για το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ που υποβαθμίζει το περιβάλλον και ανατρέπει τον σχεδιασμό για υποστήριξη της μαρίνας και ανάπτυξης θαλάσσιου τουρισμού.
Είναι αναγκαίο να αποσυρθεί αυτή η «πρόσκληση ενδιαφέροντος» του ΤΑΙΠΕΔ και να εξασφαλιστούν διαφορετικοί όροι παραχώρησης, ώστε να αναπτυχθεί η περιοχή με αιχμή τις τουριστικές δραστηριότητες.
6ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ
Ένα παράδειγμα για το πώς αντιλαμβανόμαστε την ανάπτυξη.
Γνωρίζω ότι ο Δήμος Δέλτα, η Σίνδος, διαθέτει πολεοδομημένα, μη δομημένα οικόπεδα που ανήκουν στην ιδιοκτησία του. Δίπλα μας έχουμε μια πόλη που ασφυκτιά για κατοικία και γνωρίζετε όλοι που έχουν εκτοξευτεί οι τιμές των ακινήτων.
Επίσης δίπλα μας έχουμε το ΔΙΠΑΕ στο οποίο φοιτούν περίπου 20.000 φοιτητές (μόνο στο ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ χωρίς τα άλλα δύο). Έχουμε δίπλα την ΒΙΠΕΘ Θεσσαλονίκης στην οποία εργάζονται καθημερινά εργαζόμενοι από όλη την Κεντρική Μακεδονία και δεν έχουν που να μείνουν.
Γιατί λοιπόν δεν θα μπορούσαμε εδώ στην Σίνδο να φτιάξουμε ένα πιλοτικό μοντέλο συνεργασίας Πολιτείας-Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Πανεπιστημίου για την ανάπτυξη ποιοτικών σύγχρονων πράσινων κοινωνικών κατοικιών ώστε επιλυθεί το επιτακτικό πρόβλημα στέγασης προς όφελος όλων των εμπλεκομένων. Να πάρει για παράδειγμα ο Δήμος Δέλτα το ποσοστό που δικαιούται και να το χρησιμοποιεί για τους σκοπούς στέγασης των κατοίκων του, να μπορούν να δημιουργηθούν ακόμη και εμπορικά κέντρα, αλλά και θερμοκοιτίδες (incubetors) για ψηφιακούς νομάδες, αλλά και για την ανάπτυξη start up επιχειρήσεων δίπλα στο πανεπιστήμιο, ενώ θα μπορούσε και το Πανεπιστήμιο, ανάλογα με την συνεισφορά του, να πάρει και την δική του αντιπαροχή. Αυτό είναι ένα τεράστιο project, στο οποίο χωρούν ακόμη και οι ιδιώτες.
Να λοιπόν η πρότασή μας, η αντίληψη του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, για ένα σύγχρονο συνεργατικό πράσινο και με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα project”.
Δείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό από την παρουσία του Στέφανου Κασσελάκη στη Σίνδο:


















