Ο αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, παρουσίασε το σχέδιο δράσης για την περιοχή, μιλώντας για το Μετρό, τον προαστιακό, τα έργα οδοποιίας αλλά και για την προστασία των μυδοκαλλιεργητών στη GRTIMESTV και στη δημοσιογράφο Κλαούντια Σκίρα.
Ο κ. Γιουτίκας τόνισε ότι η ιδέα για το νέο συγκοινωνιακό έργο του προαστιακού η ιδέα ξεκίνησε πριν από σχεδόν μία δεκαετία.
«Η συζήτηση ξεκίνησε τουλάχιστον 8-9 χρόνια πριν και πήρε ομόφωνη στήριξη από όλους τους δημάρχους της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Όλοι είπαν ότι αυτό το έργο πρέπει να γίνει, γιατί είναι γρήγορο και μπορεί να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες σταθερές γραμμές», ανέφερε.
Με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, η Θεσσαλονίκη αποκτά έναν ενιαίο κορμό μετακίνησης, καθώς ο προαστιακός σιδηρόδρομος συνδέεται με το δίκτυο.
«Συνεχίζοντας τώρα, που ξεκίνησε και η λειτουργία του Μετρό, ακριβώς εκεί που αρχίζει το Μετρό, στο νέο σιδηροδρομικό σταθμό, από εκεί ξεκινάει και ο προαστιακός. Δημιουργείται μια αλυσίδα μετακίνησης, με έναν κορμό μέσου σταθερής τροχιάς, που θα ξεκινάει σε λίγους μήνες από την Καλαμαριά, θα διασχίζει όλη την πόλη και θα καταλήγει στην καρδιά της Δυτικής Θεσσαλονίκης», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης.
Η βιομηχανική περιοχή της δυτικής πλευράς αποτελεί στρατηγικό κόμβο για την πόλη:
«Εκεί χτυπάει ο πνεύμονας της Θεσσαλονίκης. Καθημερινά μετακινούνται 40.000 εργαζόμενοι, είτε με τα αυτοκίνητά τους είτε με την αστική συγκοινωνία, αλλά και χιλιάδες φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος», σημείωσε.
Ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε στη μεγάλη καταστροφή που υπέστησαν οι μυδοκαλλιεργητές της Θεσσαλονίκης, της Ημαθίας και της Πιερίας, όταν η αύξηση της θερμοκρασίας της θάλασσας οδήγησε σε ολική απώλεια της παραγωγής.
«Τα μύδια καταστράφηκαν ολοκληρωτικά, ενώ χάθηκε και ο γόνος – το μικρό όστρακο που χρειάζεται για να ξανακαλλιεργηθούν. Χωρίς γόνο, δεν υπάρχει μέλλον για την παραγωγή», εξήγησε.
Από αυτήν την κρίση γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία του πρώτου οστρακογεννητικού σταθμού στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
«Στόχος μας είναι να παράγουμε γόνο σε δεξαμενές, ώστε να εμπλουτίζουμε τη θάλασσα και να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του κλάδου», είπε ο κ. Γιουτίκας, τονίζοντας ότι στην Κεντρική Μακεδονία δραστηριοποιούνται πάνω από 300 οικογένειες, οι οποίες παράγουν το 99% των οστράκων της χώρας.
Παράλληλα, το σχέδιο προβλέπει διεύρυνση της παραγωγής σε νέα είδη, όπως στρείδια, κτένια και βάνες, ώστε οι παραγωγοί να διαφοροποιήσουν τη δραστηριότητά τους και να αυξήσουν το εισόδημά τους.
«Θέλουμε να δώσουμε στους καλλιεργητές τη δυνατότητα να στραφούν και σε άλλα είδη που έχουν ακόμη μεγαλύτερη εμπορική αξία», πρόσθεσε.
Ο κ. Γιουτίκας μίλησε για τις παρεμβάσεις που πραγματοποιούνται στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.
«Δεν μιλάμε για συντήρηση μέσα στον αστικό ιστό, εκτός από την οδό Λαγκαδά. Έχουμε αλλάξει όψη σε κομβικά σημεία, όπως από το στρατόπεδο Παύλου Μελά μέχρι την αερογέφυρα Σταυρού, αλλά και στον δρόμο του Ωραιοκάστρου, όπου έχει βελτιωθεί όλο το οδόστρωμα», δήλωσε.
Παρεμβάσεις γίνονται σε όλο το επαρχιακό και παλαιό εθνικό δίκτυο, σε περιοχές όπως ο Δήμος Χαλκηδόνας, ο Δέλτα, ο Λαγκαδάς, ο Βόλβης και ο Θερμαϊκός.
«Κάνουμε συντήρηση εκεί που υπάρχουν πραγματικές ανάγκες, όπου μετακινούνται καθημερινά πάρα πολλοί άνθρωποι», ανέφερε.
Ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε ότι τα διαθέσιμα κονδύλια δεν επαρκούν για τις ανάγκες του οδικού δικτύου.
«Οι παρεμβάσεις που απαιτούνται είναι πολλαπλάσιες από αυτές που υλοποιούμε. Γι’ αυτό καταθέσαμε συγκεκριμένη πρόταση στο Υπουργείο: θέλουμε περισσότερα κονδύλια και σταθερούς πόρους για να μπορούμε να συντηρούμε σωστά τους δρόμους», υπογράμμισε.
Η πρότασή του είναι τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ που εισπράττονται κάθε χρόνο από τα τέλη κυκλοφορίας να διατίθενται αποκλειστικά σε δήμους και περιφέρειες για τη συντήρηση των δρόμων.
«Θρηνούμε κάθε χρόνο θύματα στην άσφαλτο, όχι μόνο λόγω ανθρώπινου λάθους, αλλά και λόγω κακού οδοστρώματος. Είναι χρέος μας να βελτιώσουμε το δίκτυο για να σωθούν ζωές», τόνισε.