Site icon DELTA PRESS

Ταχιάος: Το Νοέμβριο του 2024 σε λειτουργία το μετρό Θεσσαλονίκης

«Στα τέλη Νοεμβρίου, το Μετρό θα αλλάξει την εικόνα της Θεσσαλονίκης»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας (2-Α), συνοδευόμενος από τους υφυπουργούς Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκο Ταχιάο, βρίσκεται σε συρμό κατά τη διάρκεια ξενάγησης στις εγκαταστάσεις του αμαξοστάσιου του μετρό της Θεσσαλονίκης, Παρασκευή 28 Ιουλίου 2023. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη για να πάρει μέρος στην ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, με αντικείμενο την εξέλιξη των έργων υποδομής και των συγκοινωνιών της πόλης. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΗΡΑΣ

Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί για χρήση τον Νοέμβριο του 2024, έξι με οκτώ μήνες μετά θα ακολουθήσει η επέκτασή του προς Καλαμαριά, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί το πρόγραμμα των επεκτάσεών του, με προτεραιότητα τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Αυτά ανέφερε την Τρίτη 16/1, σε δηλώσεις του από τη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, επισημαίνοντας ότι ο σταθμός Βενιζέλου είναι η μοναδική κατασκευαστική εκκρεμότητα σε επίπεδο πολιτικού μηχανικού και θα ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι.

Ο υφυπουργός Υποδομών, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «ΑΚΤΩΡ» Αλέξανδρο Εξάρχου, έκαναν το δρομολόγιο της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, που είναι διάρκειας περί τα 17 λεπτά και η μεταφορική του ικανότητα αφορά σε 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.

Προηγήθηκε σύσκεψη στο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, στην οποία συμμετείχαν ο κ. Ταχιάος, ο κ. Εξάρχου και ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ Νίκος Κουρέτας.

«Η διήμερη επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη, που ξεκίνησε και με τη συμμετοχή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, τελειώνει με τη βεβαιότητα ότι τον Νοέμβριο του 2024 θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το μετρό της Θεσσαλονίκης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε: «Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και δεν αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης, αλλά νομίζω ότι είναι μια μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης και να δει το μέλλον της διαφορετικά».

«Τα έργα ξεκινούν για να τελειώσουν» σημείωσε ο κ. Ταχιάος, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «αν η Θεσσαλονίκη πέρασε αυτή τη μεγάλη περιπέτεια του μετρό, που κάποια στιγμή θα πρέπει να καθίσουμε και να συζητήσουμε τις ευθύνες που κάποιοι έχουν γι’ αυτή την εξέλιξη, αυτό δεν σημαίνει ότι αυτός είναι ο κανόνας. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία, τα έργα που ξεκινήσαμε θα τελειώσουν».

«Έχουμε δεσμευτεί ότι η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο που θα σταματούσε την εξέλιξη αυτή» ανέφερε, από την πλευρά του, ο κ. Εξάρχου και λέγοντας ότι για την εταιρεία το πρότζεκτ αυτό αποτελεί «απόλυτη προτεραιότητα», σημείωσε ότι ο ίδιος και η ομάδα του είναι καθημερινά πάνω από το έργο, προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση του χρονοδιαγράμματος.

Τι γίνεται με το σταθμό Βενιζέλου

Όπως ανέφερε στις δηλώσεις του ο υφυπουργός Υποδομών, ο σταθμός Βενιζέλου «είναι ένας σταθμός που έχει ακόμη κάποιες κατασκευαστικές εκκρεμότητες, οι οποίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού».

«Τελειώνουν βεβαίως και οι αρχαιολόγοι το δικό τους αντικείμενο, που αφορά το μείον ένα και είναι ένας χώρος που ελέγχεται από την αρχαιολογική υπηρεσία. Την πρόοδο της παρέμβασης αυτής στο σταθμό Βενιζέλου θα τη δείτε με πρωτοβουλία του υπουργείου Πολιτισμού», συμπλήρωσε ο κ. Ταχιάος, εξηγώντας ότι «δεν είναι ένα έργο που συντονίζεται και διοικείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και από την Ελληνικό Μετρό».

Τον Ιούνιο του 2025 αναμένεται η Καλαμαριά στο μετρό – Οι άλλες επεκτάσεις

Η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, δεν είναι ένα θέμα που αφορά μόνο την «ΑΚΤΩΡ» αφού, όπως διευκρίνισε, «υπάρχουν πέντε διαφορετικές εργολαβίες που πρέπει να συνδυαστούν μεταξύ τους για να μπορέσει να τελειώσει το έργο και αυτό δεν είναι τόσο απλό, θέλει τον χρόνο του. Νομίζω ότι ένα εύλογος χρόνος έξι -οκτώ μηνών αμέσως μετά την παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης στους πολίτες είναι αυτός που θα φέρει και τους Καλαμαριώτες μέσα στο μετρό» σημείωσε.

Από εκεί και πέρα, ο κ. Ταχιάος γνωστοποίησε ότι «είμαστε σχεδόν έτοιμοι να ανακοινώσουμε και το πρόγραμμα των επεκτάσεων του μετρό, προτεραιότητα αποτελεί η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη που έχει πραγματικά την ανάγκη σύνδεσης με το έργο».

Όπως εξήγησε, έχει ολοκληρωθεί και τώρα είναι στη φάση της παράδοσης η μελέτη ανάπτυξης μετρό της Θεσσαλονίκης. «Δουλεύουμε με την Ελληνικό Μετρό ως υπουργείο, ώστε να μπορέσουμε στο αμέσως προσεχές διάστημα να παρουσιάσουμε στους φορείς της πόλης το πώς θα εξελιχθούν οι επεκτάσεις του μετρό στα χρόνια που μας έρχονται» επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών.

Για την πρόβλεψη επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς την οδό Λαγκαδά είπε ότι «για εμάς είναι ένα μεγάλο στοίχημα να ξεκινήσουμε αυτό το έργο, θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε μελέτες, έτσι ώστε να προχωρήσουμε στις δημοπρατήσεις τις επεκτάσεις».

Για το FlyOver, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι «είναι ένα έργο που η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δεσμευτεί ότι θα παραδώσει στους Θεσσαλονικείς και θα το κάνει στον χρόνο που έχει αρχικά εκτιμήσει».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε ακόμη:
Φεύγει από τη Θεσσαλονίκη το αντιτορπιλικό Βέλος

Ακολουθήστε το DELTA PRESS στο Google News και ενημερωθείτε για όλα όσα συμβαίνουν στη Δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.
Exit mobile version