Την ικανοποίησή του για την υπογραφή της μελέτης κατασκευής της Ενωτικής Σίνδου εξέφρασε ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒΙΠΕΘ, Κωνσταντίνος Μωραϊτίδης, μιλώντας στο «Μεσημέρι στον Flash», με τους Θεόδωρο Παπαδόπουλο και Γιάννη Χαβιανίδη.
Ο κ. Μωραϊτίδης, μέλος του ΔΣ του ΕΒΕΘ, καθώς και μέλος του ΔΣ του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, γνωρίζει από… πρώτο χέρι τα κυκλοφοριακά προβλήματα στη ΒΙΠΕΘ και τη σημασία που έχει για τους επαγγελματίες και τους κατοίκους η κατασκευή της Ενωτικής Σίνδου.
«Είμαστε εγκατεστημένοι στη ΒΙΠΕΘ από το 1999. Μάλιστα, μία από τις δύο επιχειρήσεις μας βρίσκεται στην οδό ‘Γοργοποτάμου’, έναν πολύπαθο δρόμο, που αυτή τη στιγμή παροχετεύει το σύνολο των διερχόμενων οχημάτων, ειδικά στη βόρεια έξοδο της Βιομηχανικής. Επικρατεί καθημερινά το αδιαχώρητο, γεγονός που προκαλεί μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα, αλλά και συχνές καθιζήσεις του οδοστρώματος. Παρότι είναι ο βασικότερος δρόμος στη Βιομηχανική, είναι επαρχιακή οδός και δεν μπορεί να παροχετεύσει τον όγκο των οχημάτων, αλλά και το βάρος τους», είπε αρχικά ο κ. Μωραϊτίδης και πρόσθεσε:
«Γι’ αυτό κι εμείς θα πανηγυρίσουμε την κατασκευή και απόδοση της Ενωτικής Σίνδου, γιατί θα κατευθυνθούν εκεί όλα τα εξερχόμενα οχήματα, κυρίως τα βαρέως τύπου, είτε αυτά κινούνται προς τη Δυτική Μακεδονία, είτε προς γειτονικές χώρες όπως η Αλβανία, η Σερβία κ.α. Επίσης, θα εξυπηρετήσει πολλά ακόμη οχήματα, καθώς αρκετοί εργαζόμενοι στη Βιομηχανική μένουν στις γύρω περιοχές».
«Πήγαμε στην ΠΚΜ να πιέσουμε»
Όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, πριν μερικούς μήνες η διοίκηση του ΣΕΒΙΠΕΘ είχε συναντήσει διαδοχικά τους αρμόδιους αντιπεριφερειάρχες, Κώστα Γιουτίκα και Πάρι Μπίλλια. «Πήγαμε για να ενημερωθούμε, αλλά και διακριτικά να πιέσουμε για την εξεύρεση λύσεων. Εισπράξαμε θετική διάθεση και από τους δύο. Το χρονοδιάγραμμα που μας παρουσίασε στην τελευταία συνάντηση ο κ. Μπίλλιας δείχνει να τηρείται», ανέφερε σχετικά.
Τα μεγάλα προβλήματα της ΒΙΠΕΘ
Αναφερόμενος στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στη ΒΙΠΕΘ, ο κ. Μωραϊτίδης έκανε ειδική μνεία στο οδικό δίκτυο και σε δρόμους που καταλήγουν στο… πουθενά και που αποτελούν «σημεία ακραίας παραβατικότητας».
Επιπλέον, αναφέρθηκε στα ζητήματα της ασφάλειας, των απορριμμάτων και του ηλεκτροφωτισμού στη ΒΙΠΕΘ, οι βασικοί όροι λειτουργίας της οποίας καθορίζονται ακόμη από ένα βασικό διάταγμα του 1968(!). «Υπάρχει μία σύγχυση αρμοδιοτήτων και ο ένας πετά το μπαλάκι στον άλλον. Υπάρχουν κάποιες περιορισμένες αρμοδιότητες -έναντι καταβολής κοινοχρήστων- της ΕΤΒΑ, η οποία ανήκει πλέον στην Τράπεζα Πειραιώς. Ωστόσο, το μεγάλο ποσό καλούνται να το καταβάλουν οι επιχειρήσεις μέσω δημοτικών τελών στους δύο δήμους που έχουν στη γεωγραφική περιοχή τους τη ΒΙΠΕΘ. Είμαστε η μοναδική βιομηχανική περιοχή στην Ελλάδα που ανήκει σε δύο δήμους», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μωραϊτίδης.
«Ισχυρός συνομιλητής ο ΣΕΒΙΠΕΘ»
Αναφερόμενος στο ρόλο του ΣΕΒΙΠΕΘ, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου έκανε λόγο για «πολύ μεγάλη δυναμική στην ανάπτυξή του», τονίζοντας ότι αποτελεί έναν «ισχυρό συνομιλητή, που γνωρίζει πώς να ασκήσει πίεση στους φορείς, ώστε σταδιακά τα προβλήματα να λύνονται».
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι ήδη υπάρχουν αποτελέσματα από τη δράση του Συνδέσμου, ενώ έκανε ξεχωριστή αναφορά και στην πρόσφατη Ημέρα Καριέρας των ΤΕΙ Σίνδου, λέγοντας: «Όλοι μας είμαστε οι δυνητικοί εργοδότες ή συνάδελφοι των αποφοίτων κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης. Θα είναι χαρά μας να φιλοξενούμε παιδιά όλων των βαθμίδων, ώστε να τους μυήσουμε σιγά σιγά στην πραγματική δημιουργία. Είναι χαοτική η διαφορά στο κομμάτι της ανεργίας μεταξύ διαφορετικών κλάδων της οικονομίας. Στο δευτερογενή τομέα, η ανεργία είναι σχεδόν μηδενική και μάλιστα υπάρχουν και πολύ καλύτερες αμοιβές. Όπως χαρακτηριστικά είχε αναφερθεί προ ολίγων μηνών, η βιομηχανία και η μεταποίηση στην Ελλάδα, στο ίδιο επίπεδο εκπαίδευσης, πληρώνουν από 17% έως 34% παραπάνω τον εργαζόμενό τους».
Αναλυτικά όσα είπε στον Flash 99.4 ο κ. Μωραϊτίδης:
Διαβάστε ακόμη:
Μπίλλιας: «Σε ράγες υλοποίησης η Ενωτική Σίνδου – Στόχος η δημοπράτηση στις αρχές του 2023»